Ajankohtaista

Mutavyöry iski Kutacaneen 12.4. klo 6 aamulla. Kutacane sijaitsee 1,5 tunnin lentomatkan päässä MAF:n tukikohdasta Banda Acehista. Lähin kaupunki Medan sijaitsee Kutacanesta kuuden tunnin ajomatkan päässä, mutta tällä hetkellä tuo tie on käyttökelvoton. Vaihtoehtoinen reitti vie 25 tuntia ja siksi MAF:n on mahdollista auttaa viemällä Kutacaneen avustustyöntekijöitä, jotka voivat auttaa rakentamaan väliaikaisia asumuksia ja keittomahdollisuuksia.
Etelä-Sudanissa oli vuosia tarvetta pienelle ja edulliselle lentokoneelle, jolla voitaisiin kuljettaa muutamia henkilöitä kerrallaan ja viedä pieniä määriä rahtia. Nyt MAF on ainoa Cessna 182:n palveluiden tarjoaja Etelä-Sudanissa. ”Jos me emme lennä näitä lentoja, kukaan muukaan ei lennä”, MAF:n lentäjä Eivind Lindtjørn kertoo.
Aiemmin vuosien ajan MAF:n lentäjänä palvellut Roy Rissanen avustaa jälleen MAF:n lento-operaatioissa Mongoliassa
John Mark ja Sara Shepperd työskentelevät pienessä Voinjaman kylässä Liberian luoteisosassa. He kääntävät mm. Raamattua manyan kielelle, jota n. 100 000 hengen heimo puhuu. John Markin ja Saran ainoa keino päästä Monroviasta, Liberian pääkaupungista, Voinjamaan oli automatka, joka kesti vähintään kahdeksan tuntia sadekauden ulkopuolella ja jopa kaksi päivää sadekaudella.
Yleensä MAF:n koneilla lennetään vain saman mantereen sisällä, toisinaan lentokoneet on kuitenkin siirrettävä pidempiäkin matkoja.
Usein MAF:n lennoilla kyse on ihmishengistä, raskaana oleva äiti tai onnettomuuden uhri on saatava vaikeakulkuiselta seudulta nopeasti sairaalaan.
Michael Duncalfe lensi yli 7000 kg rakennusmateriaaleja sekä henkilökuntaa Kompiamista Yenkisaan, Engan maakuntaan Papua Uudessa-Guineassa. Yhden päivän aikana lennetyllä rahdilla on tarkoitus rakentaa asuntoja paikallisille terveydenhuollon työntekijöille.
RSS ATOM