MAF Suomi järjestää ekologisen ja sähköisen ilmailun konferenssin 6.3.2019

8.2.2019

1. Kokonaan sähköinen Lilium Jet nousee pystysuoraan ja sen siipi tuottaa tarvittavan nostovoiman matkalennossa. Kuva www.lilium.com.
1. Kokonaan sähköinen Lilium Jet nousee pystysuoraan ja sen siipi tuottaa tarvittavan nostovoiman matkalennossa. Kuva www.lilium.com.
2. Lähitulevaisuudessa myös lentäminen voi Liliumin mukaan olla päästötöntä ja lisäksi hiljaista, yksinkertaista, nopeaa ja edullista. Kuva www.lilium.com.
2. Lähitulevaisuudessa myös lentäminen voi Liliumin mukaan olla päästötöntä ja lisäksi hiljaista, yksinkertaista, nopeaa ja edullista. Kuva www.lilium.com.
3. Poliittinen debatti ekologisesta ja sähköisestä lentämisestä. Miten Suomi pysyy kehityksessä mukana? Mukana mm. Energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk.). ja kansanedustaja tekniikan tohtori Jyrki Kasvi (vihr.). Kuva: Helsingin sähkölentoyhdistys - Kimmo Tiilikainen - Jyrki Kasvi.
3. Poliittinen debatti ekologisesta ja sähköisestä lentämisestä. Miten Suomi pysyy kehityksessä mukana? Mukana mm. Energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk.). ja kansanedustaja tekniikan tohtori Jyrki Kasvi (vihr.). Kuva: Helsingin sähkölentoyhdistys - Kimmo Tiilikainen - Jyrki Kasvi.
4. Myös Volocopter rakentaa täysin sähköistä miehitettyä VTOL (vertical takeoff and landing) -lentokonetta, jolla pyritään helpottamaan kaupunkien liikenneongelmia. Kuva www.volocopter.com.
4. Myös Volocopter rakentaa täysin sähköistä miehitettyä VTOL (vertical takeoff and landing) -lentokonetta, jolla pyritään helpottamaan kaupunkien liikenneongelmia. Kuva www.volocopter.com.

Lähitulevaisuudessa myös lentäminen voi olla päästötöntä ja lisäksi hiljaista, yksinkertaista, nopeaa ja edullista. Ekologista teknologiaa otetaan käyttöön lentämisessä vauhdilla. Miten Suomi pysyy tässä kehityksessä mukana? Näitä kysymyksiä pohditaan 6.3. järjestettävässä konferenssissa Helsingin Oodissa.

Lähitulevaisuudessa myös lentäminen voi olla päästötöntä ja lisäksi hiljaista, yksinkertaista, nopeaa ja edullista. Ekologista teknologiaa otetaan käyttöön lentämisessä ja kaupunkiliikenteeseen on vauhdilla tulossa sähköllä toimivia lentokoneita. Miten Suomi pysyy tässä kehityksessä mukana? Miten asia pitää huomioida kaupunkiarkkitehtuurissa?

MAF Suomi järjestää ekologisen ja sähköisen lentämisen konferenssin yhdessä Helsingin sähkölentoyhdistyksen kanssa. Konferenssin tarkoitus on tarjota ajantasaista tietoa suomalaisille päättäjille sekä nostaa julkiseen keskusteluun nopeasti etenevä ekologinen kehitys lentämisen teknologiassa ja tuoda esille tämän kehityksen Suomelle tuomat mahdollisuudet.

Ilmaston lämpenemisen vuoksi ekologiseen lentämiseen liittyvät asiat ovat kaikkien ilmailun toimijoiden asialistalla korkealla. MAF Suomelle asia on kipeästi tiedossa, sillä järjestömme lennot pyrkivät monilla alueilla auttamaan kehittyvien maiden ihmisiä, jotka kärsivät ilmaston muutoksesta.

Ekologisen ja sähköisen lentämisen konferenssi järjestetään Helsingin kaupungin kirjastossa Oodissa 6. maaliskuuta klo 8-16. Mukana konferenssia tukemassa mm. Finavia, Finnair, Innovarch, Lilium ja Neste. Päivän päätteeksi järjestetään poliittinen debatti, jossa mukana ovat mm. energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk.) ja tekniikan tohtori kansanedustaja Jyrki Kasvi (vihr.).

Lisätiedot ja kaikille osallistujille pakollinen ilmoittautuminen osoitteessa https://www.maf.fi/ecological-and-electric-aviation/